قلاویز کاری

آشنایی با قلاویز چوب و ویژگی های قلاویز برای چوب

قلاویز برای چوب
4.6/5 - (10 امتیاز)

قلاویز یکی از ابزارهای کوچک اما بسیار کاربردی است که می تواند در سریع ترین زمان، در داخل مهره ها رزوه ایجاد کند. استفاده از این ابزار در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد و می توان به راحتی برای متریال مختلف فلزی، چوبی، پلاستیکی و… از آن استفاده کرد. یک نوع از قلاویز های مورد استفاده در صنعت قلاویز برای چوب است که در ادامه بیشتر با با این نوع قلاویز آشنا خواهیم شد.

قلاویز برخلاف ظاهر و ابعاد کوچکی که دارد، بسیارق درتمند است و می تواند به راحتی داخل مهره ها رزوه ایجاد کند. البته علاوه بر مهره ها، جهت ایجاد رزوه درون سوراخ، قطعات استوانه ای و… هم قابل استفاده است.

قلاویز برای چوب چیست ؟

قلاویز ها انواع مختلفی دارند که از نظر طراحی و نوع کاربری با هم فرق می کنند. یکی از پر استفاده ترین نوع آن، قلاویز چوب است که از این قلاویز برای چوب استفاده می شود. دارای شیارهایی است که با فاصله استاندارد از هم قرار گرفته شده اند و حین قلاویزکاری، اضافه چوب از بین شیارها خارج می شود و در بین رزوه ها باقی نمی ماند.

اگر به دنبال یک قلاویز ارزان هستید که بتواند سوراخ و مهره های شما را رزوه کند، قلاویز برای چوب با استحکام بالای خود بهترین گزینه برای شما خواهد بود. از این ابزار می توان در نجاری، ساخت مبلمان، کابینت سازی و… استفاده کرد.

 

انواع قلاویز برای چوب  

انواع قلاویز برای چوب  

قلاویز برای چوب انواع مختلفی دارد. وجود این تنوع باعث می شود تا بتوان متناسب با سختی چوب، ابعاد دلخواه، دستگاه قلاویز زن و… از بین آن انتخاب کرد. از انواع قلاویز برای چوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلاویز دستی

این نوع قلاویز با استفاده از دست و قدرت فیزیکی فرد کار می کند. طول قلاویز دستی اغلب کمتر از ۳۰ سانتی متر است و برای کارهای ساده و کوچک مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این قلاویز ها فروش بالایی دارند و قیمت آن ها هم بسیار مناسب است. قیمت قلاویز دستی تکی با توجه به جنس و اندازه آن تعیین می شود.

  • قلاویز الکتریک

 این نوع قلاویز با استفاده از باتری یا منبع برق خارجی عمل می‌ کند. طول قلاویز الکتریک معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر است و برای کارها و پروژه‌ های خانگی و حرفه ‌ای مناسب است.

حتما بخوانید: تفاوت قلاویز دستی و قلاویز ماشینی چیست؟

  • قلاویز ماشینی

 این قلاویزها با اتصال به دریل یا دستگاه های مکانیکی کار می کنند. سرعت بالایی دارند و استفاده از آنها نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد.

  • قلاویز لبه‌ دهنده

 این نوع قلاویز برای دادن شکل و لبه به چوب استفاده می‌ شود. طول قلاويز لبه ‌دهنده بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر می باشد.

  • قلاویز حکاکی

 این نوع قلاويز برای حک و ایجاد نقش بر روی چوب استفاده می ‌شود. طول آن هم بین ۵ تا ۱۵ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

انتخاب از بین این قلاویزها بستگی به نوع نیاز شما دارد. با توجه به قطعه مد نظر، عملی که می خواهید اجرا کنید و امکاناتی که در اختیار دارید، می توانید یکی از انواع قلاویز برای چوب انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که انتخاب قلاویز مناسب بر روی سرعت و کیفیت کار شما اثر می گذارد و نباید آن را دست کم بگیرید.

نکات مهم خرید قلاویز برای چوب

نکات مهم خرید قلاویز برای چوب

برای خرید این ابزار کوچک با تنوع بالایی در بازار مواجه خواهید شد. برای آنکه بتوانید انتخاب هوشمندانه ای متناسب با نوع نیاز خود داشته باشید و بیشترین بهره برداری را از ابزار خریداری شده ببرید، بهتر است به نکات زیر در هنگام خرید قلاویز دقت کنید:

  • نوع قلاویز را در نظر بگیرید

قلاویزها انواع مختلفی دارند. از قلاویز لوله آب گرفته تا قلاویز چوب و فلز و… سعی کنید بهترین آن را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب کنید. علاوه بر نوع قلاویز ماشینی یا دستی بودن آن را هم مشخص کنید.

  • سایز و گام قلاویز را بررسی کنید

این ابزار در سایزبندی ها و گام های مختلفی تولید شده است. سایز قلاویز بر حسب سیستم متریک می باشد اما در نمونه های خارجی برحسب اینچ است. گام آن هم بستگی به اندازه و مدل پیچی که قرار است استفاده کنید، دارد. با در نظر داشتن این نکات می توانید به آسانی بهترین قلاویز را برای خودتان انتخاب کنید.

حتما بخوانید: خرید قلاویز در تهران

  • به فرم قلاویز هم توجه کنید

فرم قلاویز باید متناسب با فرم قطعه شما انتخاب شود. در کنار فرم باید به اندازه شیارها، فاصله بین شیار، دنباله دار بودن یا نبودن قلاویز و… هم توجه کنید.

  • ست چندتایی نیاز دارید؟

شاید ندانید اما قلاویزها معمولا در ست های سه تایی عرضه می شوند. هر یک از آن ها برای قلاویز کردن به یک جهت مناسب هستند. می توانید با خرید یک ست سه تایی خیال خود را راحت کنید و در صورت نیاز هر یک از آن ها را مورد استفاده قرار دهید. اما اگر به هر دلیلی قصد خرید یک قلاویز را دارید باید به سراغ قلاویزهای تکی بروید.

  • قلاویز ساخت کدام برند و کشور است؟

کمپانی های بسیاری هستند که انواع قلاویز برای چوب و فلز را تولید و در بازار به فروش می رسانند. قلاویز های آلمانی با توجه به کیفیت و استاندارد بالایی که دارند، از محبوبیت بیشتری درکشور برخوردار هستند. اما باید بدانید که قلاویز آلمانی به دلیل وارداتی بودن قیمت بالایی نسبت به برندهای ایرانی دارد.

 

قیمت قلاویز

قیمت قلاویز

قلاویز برای چوب انواع متنوعی دارد که هر کدام از نظر قیمت بایکدیگر فرق می کنند. درست است که برند سازنده و ایرانی و خارجی بودن ابزار در قیمت فروش آن اثر می گذارد اما پارامترهای دیگری همچون جنس، سایز، نوع و… هم در تعیین قیمت اثر گذار هستند.

جمع بندی

اگر در صنعت فعال هستید و به دنبال یک قلاویز حرفه ای می گردید که بتواند نیاز شما را برطرف کند و دوام و طول عمر بالایی هم داشته باشد ما به شما قلاویزهای ولکل المان را پیشنهاد می کنیم. برای خرید انواع این قلاویز می توانید از ولکل اقدام کنید. ما در ولکل انواع محصولات اصل از برندهای مطرح المانی را در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم. قیمت فروش آن ها هم بسیار مناسب بوده و با توجه به دوام و کیفیتی که دارند، از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. می توانید به صورت آنلاین یا حضوری جهت خرید قلاویز از ولکل اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *