قلاویز کاری

راهنمای خرید قلاویز و انتخاب قلاویز ارزان و مناسب

قلاویز ارزان
Rate this post

قلاویز به عنوان ابزاری تخصصی و پرکاربرد، در بخش‌های مختلف صنایع تراشکاری کاربرد دارد و فرآیند ایجاد رزوه در قطعات فلزی را به انجام می‌رساند. با وجود تنوعی که در نمونه‌های مختلف انواع قلاویز و عملکرد هر نمونه وجود دارد، ممکن است انتخاب بهترین گزینه کمی چالش‌برانگیز باشد. اما توجه داشته باشید که قلاویز ارزان همیشه بهترین گزینه نخواهد بود! بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به خوبی با اهمیت و نکات خرید قلاویز خوب و با کیفیت، آشنایی پیدا کنید.

اهمیت خرید قلاویز خوب و با کیفیت

قلاویزها برای انجام فرآیندهای تراشکاری فلزات در صنایع مختلف کاربرد دارند و به همین دلیل است که باید از کیفیت و ظرافت بالایی برخوردار باشند. از این رو هنگام خرید باید همواره کیفیت قطعه را در اولویت انتخاب خود قرار دهید؛ درواقع نمونه‌هایی از قلاویزهای متفرقه و چینی به عنوان قلاویز ارزان در بازار موجود است که با قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌رسند.

توجه داشته باشید که این قلاویزها کیفیت لازم برای مصارف صنعتی را ارائه نمی‌کنند و حتی ممکن است منجر به بروز زیان‌هایی به پروژه‌های مهم صنعتی شوند.

اهمیت خرید قلاویز خوب و با کیفیت

بنابراین لازم است که با صرف هزینه‌های معقول برای خرید قلاویز باکیفیت، نمونه های ساخته شده توسط برترین تولیدکنندگان ابزارآلات را برای خرید انتخاب کنید. در این شرایط قلاویز آلمانی و قلاویزهای ساخت آمریکا، ایتالیا و… می‌توانند نمونه‌هایی مقاوم و بادوام برای پروژه‌های صنعتی باشند.

علاوه بر این، امروزه با گسترش بازار تولید ابزارآلات صنعتی، مدل‌های متنوعی از انواع قلاویزها وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. از این رو لازم است که ویژگی‌های پروژه مورد نظر خود را به خوبی مورد بررسی قرار داده و سپس مناسب‌ترین گزینه را برای دریافت بهترین نتایج، انتخاب کنید.

حتما بخوانید: قلاویز آمریکایی چیست؟

نکات مهم در خرید قلاویز ارزان

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، تنوع نسبتاً بالایی در مدل‌ها و قیمت های مختلف قلاویز وجود دارد که انتخاب بهترین گزینه برای پروژه‌های مختلف را کمی دشوار می‌کند. بدین منظور در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که می‌توانند راهنمای خرید قلاویز در تهران، برای دستیابی به بهترین نتیجه‌ها باشند.

  • نوع قلاویز

قلاویزها از لحاظ عملکرد، به دسته‌های قلاویز ماشینی و دستی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها سازوکار متفاوتی را ارائه می‌کنند. در این بین قلاویزهای ماشینی با اعمال نیروی الکتریکی، رزوه زنی قطعات فلزی را به انجام می‌رسانند و قلاویزهای دستی، به وسیله نیرویی که اپراتور تراشکاری به آن وارد می‌کند، عمل خواهد کرد.

  • مراحل عملکرد قلاویز

درواقع تمامی قلاویزهای ماشینی، عملکرد تک مرحله‌ای دارند و برای عملیات صنعتی که در آن‌ها سرعت کار از اهمیت بالایی برخوردار است، مناسب هستند. در عین حال قلاویزهای دستی معمولاً در سه نوع تک مرحله‌ای، دو مرحله‌ای و سه مرحله‌ای موجودند. در این شرایط قلاویزهای سه مرحله‌ای دقیق‌ترین رزوه و قلاویزهای یک مرحله‌ای بیشترین خطا و بیشترین سرعت را برای رزوه کاری دارند. بنابراین بر اساس دقت فرآیند تراشکاری می‌توانید نمونه‌ای از قلاویز که بهترین تناسب را ایجاد خواهد کرد، انتخاب کنید.

  • چپ گرد یا راست گرد

همان‌طور که پیچ‌ها در انواع راست گرد (ساعت‌گرد) یا چپ گرد (پادساعت‌گرد) وجود دارند، قلاویزها نیز با معیاری مشابه تقسیم‌بندی می‌شوند که باید در هنگام خرید قلاویز به آن دقت نمایید. در این شرایط لازم است که جهت ایجاد رزوه در پروژه تراشکاری را مشخص کرده و قلاویز متناسب با آن را انتخاب کنید. عمده‌ترین نوع قلاویز، قلاویزهای راست گرد هستند و از قلاویزهای چپ گرد مانند قلاویز لوله آب، برای برخی پروژه‌ها با شرایط ویژه، استفاده می‌شود.

خرید قلاویز ارزان

  • جنس قلاویز

انتخاب جنس قلاویز نیز با توجه به سختی و جنس قطعه کار و پروژه مورد نظر، تعیین خواهد شد؛ اما به طور کلی قلاویز استیل، نمونه‌ای رایج از انواع قلاویز است که می‌تواند کیفیت بالایی را در تراشکاری ارائه دهد. علاوه بر این قلاویزهای آلیاژی فولاد و کبالت نیز می‌توانند قطعاتی با سختی بیشتر مانند قطعات برنزی را تراش دهند. ممکن است قلاویز هایی که تحت عنوان قلاویز ارزان خریداری می‌نمایید از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

  • ساختار قلاویز

ساختار قلاویز نیز با توجه به نوع کاربری و پروژه مورد نظر شما تعیین خواهد شد؛ به عنوان مثال برخی از قلاویزها از ساختاری با نوک تخت و برخی دیگر از ساختاری نوک تیز برخوردارند. در این شرایط از قلاویزهای نوک تخت برای پروژه‌هایی از جمله ایجاد رزوه در حفره‌هایی با انتهای بسته و از قلاویزهای نوک تیز برای حفره‌های باز استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: بهترین برندهای قلاویز را می‌شناسید؟

  • تیغه قلاویز

تیغه، اصلی‌ترین قسمت قلاویز بوده و محل قرارگیری دنده‌هاست؛ درواقع هنگام خرید باید توجه ویژه‌ای به تعداد و نحوه قرارگیری دنده‌ها روی تیغه قلاویز داشته باشید تا بتوانید رزوه‌هایی با مشخصات مطلوب، در فلزات مورد نظر ایجاد کنید. در این شرایط بر اساس تعداد دنده‌های تیغه قلاویز، می‌توان آن‌ها را به دسته‌های دو تا سه دنده، چهار تا پنج دنده و چهار تا شش دنده تقسیم‌بندی کرد که هر یک از آن‌ها برای طول و نوع خاصی از حفرات مناسب‌اند.

  • شیار قلاویز

شیار قلاویز می‌تواند به دو شکل ساده و مارپیچ ارائه می‌شود که هر یک از آن‌ها برای ایجاد نوع خاصی از رزوه‌ها و کاربردها، طراحی شده‌اند. درواقع با بهره‌وری از شیارهای ساده می‌توان رزوه‌هایی با کیفیت مناسب در حفره‌های باز ایجاد کرد. با این حال برای حفره‌های کور با انتخاب بسته، استفاده از قلاویزهایی با شیار مارپیچی، تراشه‌ها را به طور مؤثر از حفره خارج می‌کند.

  • برند قلاویز

برای انتخاب قلاویز مناسب، با طیف وسیعی از برندهای تولیدکننده مواجه خواهید شد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی را در محصولات خود ارائه می‌کنند. در این شرایط لازم است که همواره برندهای شناخته شده‌ای که توسط متخصصین صنعتی پیشنهاد می‌شوند را انتخاب کرده و ویژگی آن‌ها را مورد مقایسه قرار دهید.

قیمت قلاویز

قیمت قلاویز

تفاوت قیمت امری طبیعی در حوزه فروش انواع قلاویز است؛ به عنوان مثال ممکن است قیمت قلاویزهای ماشینی بیشتر از قیمت قلاویز دستی تکی باشد، در این شرایط باید در نظر داشته باشید که لزوماً قیمت‌های بالا، نشان‌دهنده کیفیت محصول نیست. و یا قلاویز ارزان نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده سازد. علاوه بر این لازم است که کیفیت کار را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهید و در عین حال محصولاتی که از قیمت‌های معقول برخوردارند را برای خرید انتخاب کنید.

جمع بندی

بدین ترتیب تمام اطلاعات لازم برای انتخاب بهترین قلاویز و مهم‌ترین نکات خرید این قطعات را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشند و درنهایت بتوانید انتخابی رضایت بخش برای خرید قلاویز برای پروژه‌های خود داشته باشید. درنهایت لازم است توجه داشته باشید که مشورت با مشاوران و متخصصان فروش انواع قطعات و ابزارآلات صنعتی، می‌تواند به شما در انتخاب قلاویز باکیفیت و تضمین شده، کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *